svensson-svensson

Inlägg publicerade under kategorin Florida

Av svensson-svensson - 26 januari 2010 15:46

Hej

Tänkte dra lite kort för er som är intresserade om våra sista dagar i Florida.

De sista dagarna hade inga lysande väderutsikter så stranden var inte ett alternativ.

Stor Phille ville till Miami och vi följde hans linje. Vägen ner var OK men väl framme var det regn och kallt. Som ni ser på bilderna hade vi inget lysande väder, snabbt ut med killarna och ett foto som bevis på att vi varit nere på Miami beach. Kvällen gick först till en stor flopp, vi tog en buss ut till ett stort outlet, ingen hit! Väl tillbaka till City tog vi middagen på Hard Rock Café sen blev det en splittring mellan tjejerna och killarna. Killarna drog på Hooters samtidigt som vi tog en lång shopping på Victoria Secret.

Morgonen där på började jag känna mig kass- feber, förkylning & en gigantisk huvudvärk. Vi satte oss i bilen och körde ner mot Key West. En otroligt fin bil tur. Vi gjorde små stopp t.ex tog vi frukost på Donkey Donats. Stannade till på ett forskning center för delfiner på Grassy Key, Dolphins Research center. http://www.dolphins.org

Det kändes lite dyrt med tanke på vädret men …

Väl nere i Key West körde vi runt och tittade på alla typiska turistattraktioner innan vi checkade in på hotellet. Familjen Haglund fortsatte dagen i byn medans vi tog hem för att sova ett par timmar – mest för att jag och William som nu också hade börjat må dåligt skulle få en chans att kurera oss lite. På kvällen möte vi upp Haglunds och Storebror Svensson med familj på Sloppy Joes bar innan vi intog en ”iskall” fiskrestaurang.

Sådär nu var Miami och Key West avklarat. Sista önskan att uppfylla innan vi skulle tillbaka till Cape Coral – Alligator ally. Och ja, det var en trevlig överraskning. Vi såg alligatorer överallt.

Väl hemma i Cape Coral avslutade vi sista dagarna på vår lilla strand och självklart panik shoppades det in i det sista, och en och annan middag hann vi också med.

Så nu är vi hemma i Sverige igen och lever Svenssonliv.//Svenssons

Av svensson-svensson - 8 januari 2010 15:21

Själv så har vi det bra, vi förbereder oss nu för att åka till Sanibel och ta en heldag på stranden. Imorgon drar vi nog till Miami för att sen ta oss ner till Key West. //Svenssons

Av svensson-svensson - 7 januari 2010 23:10

Cape Coral Beach har vi varit på de senaste två dagarna - färgen på oss alla börjar bytas ut mot röd till brun.

Väggen bakom oss får ni gärna fråga om men lovar inte att vi svarar på vad det är för någon vägg.

Igår kväll vara alla stolliga ungar hemma själva medans vi åkte och åt på Elephant bar, barnen fick hämte mat från Rib house vilken miss att vi inte gjorde detsamma! Men då hade vi förstås missat att handla lite luktegott!

IKväll blir det middag från Mr Weber och potatis gratäng fr Mr Pool. Men först tar vi lite plock ute på altarnen.

Trevlig Kväll från Florida.

Av svensson-svensson - 7 januari 2010 23:10

Trevlig Kväll från Florida.

Av svensson-svensson - 7 januari 2010 23:05

Men våra små skojare höll uppe humöret åt oss. Denna dag tog vi och körde ner till Fort Myers Beach men här var det kallt, åkte vidare till Eddison och shoppade loss på Victoria Secret. Dagen avslutades med en pasta hemma i huset och lite vin.

Av svensson-svensson - 7 januari 2010 22:58

Vinden kall och solen var frånvarande. Vi tog en tur ner till Napels, vi vuxna tittade på underbara hus, barnen letade snäckor, Willian hittade flera hästskokrabbor som åkt upp på stranden. Lunchen intogs på Chesscake faktory och vi saknade Jessi och Björn en stund sen kom maten in....

Av svensson-svensson - 2 januari 2010 22:40

Har spenderat dagen nere på Cape Coral beach, väl hemma tog vi poolen, bryggan och barnen tog en tur i kanalerna. 2 st manatees simmade precis utanför vår brygga, klart häftigt!!! Skall nu iväg och se om vi hittar en bikini till Sessan innan vi skall hem till Micke och Annika på grillkväll.//God Afton

Av svensson-svensson - 2 januari 2010 16:25

Vaknade till regn.... nej nej nej.

Men vad gör man en regning dag i Florida, jo man kör till Mirromar och shoppar. Där var vi hela dagen fram tills Empan Pempan landade. Snacka om trött tjej. Tog en snabb middag på Ribhouse sen hem och nattade lilla hönan. // Natti

Hej
Nu börjar Familjen Svensson att dela med sig av sitt liv, kanske inte så kul men dock så spännande.

Vad tycker vi om shopping?