svensson-svensson

Alla inlägg under december 2009

Av svensson-svensson - 30 december 2009 00:17

Hej Björn


Allt här är toppen, men saknar dig, häxan,trollet och fulingen. Nästa gång..........

Av svensson-svensson - 29 december 2009 23:18

Ni som vill kolla in alternativa stränder att bada  på ta en titt på detta. http://sharing.theflip.com/session/da15c07e9e6fde1b5ae12ba1576bfa94/video/8572073

Denna strand och dessa män finner ni i Barsebäck - Skåne.

Ni är toppen killar!!!! // El Bundy

Av svensson-svensson - 29 december 2009 22:45

            

'

Tyvärr var det lite för kallt för familjen Haglund att sittta ute och äta middag så den intogs i köket. Middagen avslutades med kaffe och cookies som Wille och Ariella snodde ihop.

                        

Idag är här kallt.... ca 25-28 grader i solen.Vi har nu kommit hem från stranden alla lagom röda/bruna och fina.

-Janette, sluta stressa oss vi har semester och har inte tid att blogga mitt på dagen - solen skiner och Catta och jag vill tillbaka till bryggan för att få en timme till.

Ikväll blir det en klassisk "Sören" köttfärssås med spagetti.

Mats och Lasse mådde som två prinsar med vars en öl på det lilla strand cafèt uppe på Cape Coral beach.

Hör av lite senare i natt -Catta & Monica


Av svensson-svensson - 28 december 2009 13:22

Jag har haft den roligaste juldag man kan ha! Dagen började med att julafton spelades upp på repet. Släkten på pappas sida kom och det blev julmat, julklappar, och julkola! Tack alla för de underbara presenterna! Mycket uppskattade allihop! 

På kvällen så åkte jag iväg med Kusinerna Ellinor och Erica och deras pojkvänner för att äta middag och kolla på bion Avatar. Hemma hos Ellinor spelade vi wii och jag sög! Kom sist hela tiden.. När det var dags för middag åkte vi ut på restaurang jakt, tillslut hamnade vi på PizzaHut. De har helt klart de allra bästa pizzorna! När det var biodags så mötte vi upp Kerstin och Stefan. Avatar var helt klart den bästa filmen på länge! Fyy vad bra den va!! Tack för den dagen! 


Inga bilder laddar jag upp dock pga. jag har ingen camera! (mamma fixa! Haha ;)) 


Puss och Kram Emelie

Av svensson-svensson - 28 december 2009 13:03

De senaste två dagarna har jag varit hos mina kusiner, där även mormor och morfar var. Vi hade super trevligt!

  Den 26 så firade vi Oskar med kakor och sedan ännu mera kaka.. Man var ganska mätt när man gick och la sig.. 

  Den 27 så var det MYS dag! Gick runt i myskläder/pyjamas hela dagen. Dessutom spelade vi alfapet och JAG vann! Gillade inte Mia.. Haha! Kvällen slutade med mycket god middag och filmen Bröllopsfixaren. Kan det bli mysigare?

 Den 28 (idag) började med en tidig morgon.. Gjorde en utsökt julskinksmacka. Mums! Sedan bar det av hemåt igen. I dörren möte jag familjen och ut på baksidan bar det år för att bygga en snökoja. Det som gäller nu är varm choklad! 


Saknar er där borta i florida!! Kommer om 4 dagar nu! :D


Puss & Kram Emelie 

Av svensson-svensson - 28 december 2009 04:21

                 Började morgonen med att åka bort och hälsa på Kusinerna och Familjen Bolin som anlänt till ett underbart hus här i Cape Coral. Solen tittade fram och blev helt kanon så vi körde snabbt hem och bytte om till badkläder. Bryggan två timmar gjorde om El Bundy till en boild Chicken.

Fick spontan besökt till bryggan av Annika och Micke som tog oss på en liten tur.             

Kvällens middag intogs på Philips favorit resturang KUMO med Gjidji som vår kock. Proppmätta åkte vi hem till Micke och Annika på en kopp kaffe och många glada skratt.

         Nu sitter vi hemma och inväntar att klockan skall bli 22.45 så att vi kan åka och möta Catta och Mats vid flyget i Fort Myers. // Natti Natti

Av svensson-svensson - 27 december 2009 16:35

 Hej!  I går såg vi  en pelikan när vi åt mat på

 sanibel marina.

Jag åt tciken finggers.Det var gott.Vi var där med våra vänner Kyle och Tiffany.

På bryggan såg vi många båtar.De var kul.


Av svensson-svensson - 27 december 2009 15:26

jag har fiskat och spelat minigolf.

jag ska trefa mina kosiner i dag.

dom heter klara & gostav och jon.

i dag komer mats & katarina & arejela och philip.

dom komer i nat det ska bli jete rolikt.

de enda som jag nu saknar är emilie.// William     

Presentation


Hej
Nu börjar Familjen Svensson att dela med sig av sitt liv, kanske inte så kul men dock så spännande.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker vi om shopping?
 UNDERBART
 SUPER
 KANON
 BRA
 FANTASTISKT

Hittat hit!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<<
December 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards